My FrEnZ

Saturday, 2 June 2012

Coretan Insan Biasa @ Facebook!


Kalau kalian tidak keberatan, sila Like page sy nih.. 
Hal ini membolehkan anda mendapat notification tentang sebarang update di blog Coretan Insan Biasa..
Tapi sy nk minx maaf in advance andai sy x dapat nk update regularly bila sem baru sy da start nanti (around bulan 7)..
Skarang ni tengah cuti, so boleh la update selalooo.. hehe
Tiada paksaan untuk Like that page tapi sekadar galakan.. :)
Wallahua'lam.

Yang ikhlas,
Shah Aliff

Ya ALLAH, Siapakah Sallahuddin Al-Ayyubi Dalam Kalangan Kami?

Sejarah Masjid Al-Aqsa :


^ 2 koleksi gambar Masjid Al-Aqsa yang ASLI!

Baitul-Muqaddis-bumi para anbiya’. Bumi ini telah menjadi saksi ketekunan dan keteguhan para mursalin dalam mendidik manusia mengenal hakikat Tauhid dan ajaran Islam. Bermula dengan penguasaan zuriat Nabi Ishak yakni Bani Israel, kemudiannya Raja Nebuchadnezzar dari Babylon, disusuli pula oleh pemerintahan Empayar Rom dan Byzantium, bumi anbiya’ ini telah menjadi rebutan pelbagai kuasa besar zaman terdahulu.

Akhirnya, pada tahun 638 Masihi, kekejaman dan ketidakadilan pemerintahan asing di bumi Baitul-Muqaddis ini telah ditamatkan oleh Khalifah Islam yang kedua, Umar Al-Khattab. Beliau bersama bala tentera kaum mukminin telah disambut oleh penduduk Baitul-Muqaddis sebagai pembela keadilan dan tentera pembebasan
Sebagai seorang Khalifah yang amat rendah diri dan sederhana, Khalifah Umar bersetuju dan memasuki kota suci ini secara berjalan kaki sahaja tanpa ada sebarang pertumpahan darah. Suatu simbol Islam sebuah agama yang mencintai kedamaian dan keselamatan untuk semua tanpa mengira bangsa dan agama.

Pembebasan Baitul-Muqaddis ini membuka satu era baru dalam lipatan sejarah Islam. Setelah sekian lama, kiblat pertama umat Islam ini dikotori dengan pelbagai pengamalan syirik dan kecurangan kepada Allah, kini ia milik umat Islam semula dalam mengembalikan kegemilangannya sebagai kota ketiga paling suci dalam Islam.

Setelah memeterai perjanjian damai dengan penduduk Baitul-Muqaddis, Khalifah Umar terus bergerak menuju Haram Asy-Syarif, suatu kawasan seluas 35 ekar dan mendapatinya dipenuhi sampah-sarap.Beliau lantas menggunakan jubahnya untuk mengutip sampah-sarap tersebut dan perbuatan Umar ini diikuti oleh semua kaum muslimin sehinggalah seluruh kawasan Haram Asy-Syarif dibersihkan selayaknya sebagai tempat suci umat Islam.

Di tengah-tengah kawasan ini, tersergam batu di mana berpijaknya Nabi Junjungan sebelum ke langit dalam perjalanan Isra’ dan Mi’raj baginda. Di sudut paling selatan kawasan Haram Asy-Syarif ini, maka dibinalah sebuah masjid yang dikenali sebagai Masjid Kubah Kuning (Dome of the rock ). Ia juga dikenali sebagai Masjid Umar merupakan sebuah masjid kayu yang mampu memuatkan 3,000 pengunjung.

Namun demikian, suasana kegemilangan Islam di Baitul-Muqaddis berakhir pada kurun ke-11 apabila Pope Urban II mengisytiharkan Perang Salib yang pertama. Tindakan ini adalah sebagai reaksi terhadap polisi menghalang penziarah-penziarah Kristian memasuki Baitul-Muqaddis oleh pemerintah Islam Seljuk pada masa itu. Gerombolan Kristian Eropah ini bermusafir selama 3 tahun menuju Kota Suci Baitul-Muqaddis dan akhirnya mereka tiba di pintu gerbang kota suci ini pada tanggal 7 Jun 1099.

Setelah 5 minggu mengepung Baitul-Muqaddis, tentera Salib akhirnya berjaya menawan Baitul-Muqaddis dan tanpa belas kasihan membunuh seramai 40,000 lelaki, wanita dan kanak-kanak kota suci ini.Pemerintahan tentera Salib tidak membawa kedamaian kepada penduduk kota suci ini. Kekejaman dan ketidakadilan menjadi lumrah di Baitul-Muqaddis sepanjang pemerintahan mereka baik kepada umat Islam mahupun penduduk bukan Islam.

Pada tahun 1187 Masihi (setelah 88 tahun dijajah tentera Salib) Panglima Sallahuddin Al-Ayyubi telah berjaya menakluk semula kota suci Islam ini dan sekali lagi Islam membuktikan ia bukan agama keganasan. Pembukaan kedua kota Baitul-Muqaddis ini tidak dicemari oleh sebarang pembunuhan rakyat biasa dan pilihan diberikan kepada penduduk kota ini, khususnya yang bukan Islam, samada ingin berhijrah ataupun terus menetap di Baitul-Muqaddis di bawah pemerintahan Islam dengan jaminan pemeliharaan nyawa, harta dan tempat ibadat mereka.


Namun begitu, , pada tahun 1948 umat Yahudi telah berjaya menubuhkan negara haram Israel dengan bantuan kuasa-kuasa Barat dan sejak itu bumi anbiya’ ini tidak pernah kenal erti keamanan. Sejak dari itu keangkuhan rejim Yahudi semakin menjadi-jadi

Pada tahun 1967, tentera Yahudi laknatullah telah berjaya mencerobohi Baitul Muqaddis Timur dan telah meratakan Maghribi Quarter. 2 masjid dan 135 rumah rakyat Palestin telah diruntuhkan meninggalkan 650 orang rakyat Palestin tanpa rumah kediaman.Seterusnya pada tahun 1969 seorang pelawat Yahudi Australia telah bertindak membakar Masjid Al-Aqsa yang memusnahkan mihrab yang dibina oleh Sallahuddin Al-Ayyubi . Tidak cukup dengan itu malah dengan bongkaknya Perdana Menteri Ariel Sharon memasuki kawasan Al-Quds pada tahun 2000 . Tindakan ini telah membakar api kemarahan umat Islam. seluruh dunia.

Disini jelas terbukti bahawa setiap kali bumi anbiya’ ini dipimpin oleh mereka yang teguh keimanannya kepada Allah, keamanan dan kedamaian pasti dikecapi oleh semua. Sesungguhnya Islam adalah agama yang membawa kepada keamanan dan kedamaian sejagat.Kesucian masjid suci ini harus dipelihara. Oleh itu umat Islam harus bangkit mempertahankan Masjid Al-Aqsa dan maruah saudara-saudara seagama mereka dalam apa jua cara yang terdaya. Jangan dibiarkan maruah Islam dihina dan direndahkan.

Nasib Masjid Al-Aqsa Pada Hari Ini :

 Gambar Dome of The Rock atau Kubah Emas yang sering digunakan media untuk mengelirukan masyarakat dunia terutamanya umat Islam tentang Masjid Al-Aqsa!

Inilah kebenaran yang cuba disembunyikan bangsa Yahudi Laknatullah!


Pihak Israel sedang menggali di bawah Masjidil Al-Aqsa. Mereka mengakui secara terbuka niat mereka untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa dan di tempat ini untuk "membangkitkan semula "Temple of Solomon." iaitu Kuil Sulaiman.

Arkeologi dan ahli kaji sejarah tahu bahawa runtuhan "Kuil Sulaiman" terletak di bawah Masjidil Al-Aqsa. Kita tidak tahu berapa dalam penggalian tersebut, namun kita tidak boleh berdiam diri dan membiarkan sahaja. Ini perlu perhatian dunia Islam. Umat Islam yang berjuta-juta ramainya seperti buih dilautan berbanding yahudi laknatullah ini melarang keras kerja-kerja penggalian yang akan meruntuhkan Masjidil Aqsa suatu hari nanti iaitu Qiblat pertama bagi umat Islam sebelum Masjidil Haram.









^ 4 koleksi gambar pembangunan haram Israel di Masjid Al-Aqsa!



Imaginasi daripada pelukis tentang struktur Kuil Solomon






^ 2 koleksi gambar keretakan tiang besar, lantai dan dinding Masjidil Al-Aqsa akibat daripada kerja-kerja penggalian di bawah Masjidil Al-Aqsa.

Kubah emas bukanlah Masjidil Al-Aqsa tetapi adalah Masjid Batu bergantung "DOME OF THE ROCK. Setiap kali Masjidil Aqsa diucapkan di media, mereka akan menunjukkan Masjid " Dome of the rock" sebagai Masjidil Al-Aqsa. Sehingga orang ramai tidak menyedari yang mana satu Masjidil Al-Aqsa. 









Ini merupakan cara ZIONIST, sehingga Masjidil Al-Aqsa dihancurkan, umat Islam tidak perasan dan tahu kehancurannya. Menjadi kewajipan umat Islam untuk tahu yang mana satu masjid yang sebenarnya.




Keretakan di laman dan di dalam masjidil Al-Aqsa. Masjid "DOME OF THE ROCK" yang dilatar belakang!

Kenapa harus dilakukan kepada Masjidil Al-Aqsa? Adakah disebabkan nilai tanahnya atau lain-lain sebab musabab yang di kehendaki oleh Yahudi!

Nabi Sulaiman A.S dan rahsia yang tertanam di bawah Masjidil A-Aqsa

• Balik kepada sejarah silam kisah Nabi Sulaiman AS atau Raja Sulaiman yang bertanggungjawab membina apa yang dikenali sebagai Kuil Sulaiman".

• Nabi Sulaiman As berbeza dari Nabi-nabi yang lain kerana baginda di beri Allah SWT boleh menguasai umat manusia, dan bangsa jin.

• Nabi Sulaiman ditugaskan dengan menyebarkan ayat-ayat Allah SWT iaitu: keyakinan dan ibadah dalam hanya SATU tuhan sahaja.

• Perkara ini menjadi perhatian Nabi Sulaiman dimana terdapat kaum-kaumnya yang kuat mengamalkan ilmu sihir dan okultisme. Baginda memerintahkan segala pengawalnya untuk pergi ke seluruh negeri dan merampas setiap buku, naskah, kitab-kitab atau laman bahawa okultisme atau yang tertulis segala ilmu sihir dimana amalan sesat ini diajar untuk berhubung dengan pemanggil roh. Ajaran ini dimana amalan iaitu berkaitan dengan jin dan setan.

• Dalam Islam kita tahu bahawa ilmu sihir adalah haram. Al-Quran mengatakan kepada kita bahawa Jin dan Manusia harus tidak boleh berhubung kait walaupun hidup di dimensi yang selari dengan manusia, tetapi tidak harus berkomunikasi dengan satu sama lain. Jin tidak dapat dilihat, mereka boleh melihat kita, tapi kita tidak dapat melihat mereka. Tidak ada perkara seperti Jin "baik" atau membantu, kerana setiap jin yang bercakap dan berinteraksi dengan manusia secara langsung dilarang oleh Allah SWT.

• Jadi arahan Nabi Sulaiman AS supaya mereka membawa kesemua buku, kitab yang berkaitan dengan ilmu sihir kepadanya, dan kemudian baginda kuburkan semua buku, kitab dan apa jua yang berkaitan dengan amalan ini dimana baginda fikirkan paling selamat iaitu tidak ada siapa yang boleh mendapatkan atau mencurinya.

• Dimana baginda menanamkan iaitu di bawah tapak kuil asas tersebut. Baginda melantik beberapa orang kesasteria yang di kenali sebagai "Knights of the temple of Solomon" (Knight Templar) untuk menjaga asas kuil Sulaiman siang dan malam.

• Kesatria melakukan ini pada awalnya. Selepas Nabi Sulaiman (AS) wafat, The Knights menemukan apa yang mereka menjaga. Mereka menyedari pentingnya maklumat ini, amalan sihir mereka berada di hujung jari mereka. Mereka mencuri dan mula berlatih. Mereka pindahkan kitab-kitab dan mula berlatih dan mengamalkan dan benar-benar jauh dari agama Nabi Musa dan Allah SWT. Dan tenggelam di bawah kuasa dan pengaruh Iblis (setan). Kerana sifat ritual mereka, mereka dengan cepat menjadi yang paling kuat dan orang-orang terkaya di negeri itu. Wawancara terbaru dengan ahli okultisme menegaskan bahawa Syaitan memberi penghargaan kepada pengikutnya dengan kekayaan dan keuntungan material di dunia ini, asalkan mereka melakukan apa saja yang ingin mereka iaitu menyebarkan rasuah, kefasikan dan kehancuran di bumi di wawancara juga mengatakan bahawa Syaitan meyakinkan mereka, melalui para imam dan pendeta tinggi, bahawa ia adalah Allah yang nyata. Dan itu ia hanya salah faham.

• Selanjutnya selama berabad-abad, naskah itu diseludup ke Eropah, dan Kesatria Templar memberi nama "Free Mason". Dengan kekuatan yang ditemui, baru mereka cepat menyebar pengetahuan ini di seluruh dunia, dalam bentuk perkumpulan rahsia.

Semua dengan satu tujuan iaitu melayani "Allah" Setan, dan untuk mempersiapkan kedatangan Dajjal bermata satu, yang mewakili setan di bumi. simbol mereka adalah piramid atasnya oleh "semua melihat" SATU mata! Perlu diketahui bahawa orang Mesir kuno juga mempunyai satu mata melihat semua yang mereka sebut Mata Ra, dan Mata Osiris. Ingat bahawa ilmu hitam adalah diajar dari orang-orang kafir dari Mesir kuno.


WARNS US AGAINST THE BEING WITH THE “ONE” EYE.


• Kalau tak percaya? Lihatlah bahagian belakang bil Dolar AS - semua melihat satu mata di sana! simbol dimerata-rata. Amerika adalah negara pertama di dunia Masonik. Ada banyak kajian yang menyokong tuntutan ini, bukti mengejutkan, wawancara, adalah "RAHSIA" pengetahuan alam semesta ini yang masyarakatnya yang memiliki tuntutan. Sebenarnya mengamal ilmu hitam iaitu ritual sihir. Ini adalah "rahsia" mereka selalu berbicara tentang menguasai masa depan anda, mencipta kekayaan dengan meminta alam semesta untuk memberikannya kepada anda rohani, tidak berugama dll. Ini adalah bertentangan dengan Islam di mana iman kita dan kepercayaan kepada Allah SWT untuk tawakal kepadaNya. Itu sebabnya sebahagian orang Islam yang murtad kerana melihat Syaitan dan Iblis merupai Nabi Isa mendatangi mereka dan menolong mereka semasa dalam kecemasan. Dan mereka mempercayai Nabi Isa AS, tetapi sebenarnya kerja-kerja setan!









Jadi jika freemason sudah mendapat hak dan kekayaan di dunia dan "harta rahsia" ini. Mengapa semua tertumpu untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa?

Sebenarnya mereka sedang mempersiapkan kedatangan dewa mereka iaitu "Dajjal".

Apa yang Islam dan Nabi Muhammad SAW memperingati kita tentang kedatangan dajjal

1. Dalam Islam kita tahu Dajjal adalah Nabi palsu. Dajjal akan meniru seperti nabi sejati dalam segala hal. Nabi yang sebenar adalah Nabi Isa AS yang akan datang semula untuk memerintah dunia dari Jerusalem. Jadi disitulah di mana Dajjal akan tiba di atas tanah suci, Jerusalam.

2. Nabi Muhammad SAW berkata kepada kami bahawa Dajjal dikeluarkan dari dunia ini. Dengan demikian ia telah berada di planet ini sejak zaman RasuluLlah SAW. Kami diberitahu bahawa Dajjal akan hidup di bumi selama 40 hari (satu hari seperti setahun, satu hari seperti sebulan, satu hari seperti seminggu, dan selebihnya seperti hari biasa Ingat 1 tahun surgawi. Adalah sama dengan 1000 tahun manusia. anda melakukan matematik). Ini membuktikan bahawa ia adalah jin yang kuat, seperti jin boleh hidup selama ribuan tahun.

3. Semua Nabi-nabi memperingatkan kaum mereka tentang Nabi palsu ini.

4. Nabi Muhammad SAW pernah memberitahu kedatangan Dajjal dan memperingatkan kita untuk mengetahui bahawa Allah SWT tidak "bermata satu". Dajjal juga akan mempunyai perkataan kafir di dahinya. Nabi Muhammad SAW juga memberi amaran, bahawa setiap Muslim setelah mendengar "kedatangan" Dajjal perlu memaling muka daripada memandang wajah Dajjal. Dan membelakangkan dan terus berjalan menjauhkan diri darinya. Tidak melihat ke arahnya, atau berjalan ke arahnya. Jangan ingin tahu dan Nabi SAW memberi amaran bahawa orang yang terkuat imannya akan diuji dan mudah boleh jatuh korban fitnah Dajjal, kerana Dajjal adalah "Master of Deception".

Zionis pernah menyebut bahawa kawasan diantara sungai Nil dan Furat sebagaimana adanya "tanah yang dijanjikan." Dajjal raja mereka, dan sesuai dengan keyakinan okultisme, mereka harus membangkitkan kuil asal baginya untuk mengambil takhtanya.

Jadi di mana kuil asal dari Zionisme?

Bukti arkeologi dan sejarah membuktikan bahawa runtuhan kuil asal Sion adalah di bawah Kuil Sulaiman. Ertinya Nabi Sulaiman AS tahu bagaimana kuasa jahat sihir ini, maka ia membina kuil pada candi zionist tersebut. Menyembah satu Allah SWT yang benar cukup kuat untuk mengelakkan setiap kejahatan yang terjadi di sana.

Ini adalah kerana mengapa yahudi/zionist ingin menghancurkan Masjidil Al-Aqsa supaya mereka dapat membangunkan semula kuil dibawah Masjidil Al-Aqsa. Satu-satunya tempat ia boleh masuk dan memerintah, adalah kuil disesuaikan dengan alam yang jahat.

• Perkara ini menjelaskan mengapa Kerajaan AS begitu baik dengan Israel. Mereka mempunyai tujuan bersama, dan kepercayaan bersama. Mereka bekerja untuk sebuah kekuatan yang jauh lebih besar, dan jauh lebih jahat dan menipu. . Inilah sebabnya mengapa dasar luar negeri mereka pro-Israel. Inilah sebabnya mengapa mereka membiarkan Palestin akan diserang berkali-kali. Mereka perlu dan niat untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa. Dan inilah mengapa mereka menggambarkan orang-orang Arab dan Muslim semua sebagai pengganas. Mereka ingin mengubah dunia melawan kita dalam kebencian, kerana faktanya adalah, orang-orang yang akan terus mempertahankan Masjid Al-Aqsa adalah orang Arab! Muslim!. Muslim memahami pentingnya Masjidil Al-Aqsa, ia adalah kiblat pertama umat Islam. Oleh kerana itu orang-orang Muslim adalah musuh dajjal dan Amerika adalah murid-murid Dajjal.

Dalam Al-Quran mengatakan bahawa salah satu tanda akhir zaman sebelum kedatangan Dajjal, dan menggambarkan akhir zaman, adalah runtuhannya Masjidil Al-Aqsa yang berlaku sebagaimana yang anda baca ini.

Semoga Allah SWT melindungi kita semua dari kejahatan Dajjal dan pengikutnya. Semoga cahaya Islam bersinar terang dari sebelumnya.

Dan bukti kedatangan Dajjal dan akhir zaman adalah kehancuran Masjidil Al-Aqsa....Allah hu akbar!


MEREKA memuliakan Tuhan MEREKA yang bermata satu! Astaghfirullah!.









Friday, 1 June 2012

Jom Kapel!!

C.O.U.P.L.E aka K.A.P.E.L

Eh boleh ke?
Bukan ustaz2 semua ckap kapel tu haram ke?
DOSAAAAAAAA! Masuk NERAKA!!
Tp aq kompius ah..
Kapel macam mana sbnrnye yg dosa ni bro?
Kapel Islamik dosa jugak ke??

Hah, kapel Islamik??
Wujud ke derrr?
X pernah wujud terminologi ' kapel Islamik '!
Tanyalah mane2 ustaz, mana2 pak lebai..
Never exist at all!
So x payah ah kte jd ' penggubal ' fatwa yg x bertauliah..
Itu lagi ah berdosa..!

Tp bro, aku x penah jiwang karat ngan awek aku tuh..
Selalu cakap pasal hal agama.
Waktu solat, aq jd imam dy..
Waktu puasa sunat, aq teman dy bukak puasa..
Bukan ke semua tu mendekatkan diri kte pada ALLAH??
Mane ad maksiat?
Setan pon takot nak muncul bila tengok kteorg solat, dgar kteorg mengaji.

Hahaha..
Lawak la derr..
Aku tanya ni ko jgan marah lak..
Ko pernah makan sup babi?
Maksud aq ko just makan sup dy jep, daging pork tu ko x makan..
Pernah x??

Hah?
Eeeee, geli doe.
X pernah aq makan babi lagi walau da 19 tahun aq hidup..
Sup babi jep pon aq geli nak makan even ad orang offer aq RM1m!
Haram la bro..
Jd darah daging t..
Nauzubillah..

Ok.. Ko paham la maknenye tuh..
Aq nk terangkan something kat ko..
Sup tu sebenarnya halal sebab dy just guna sup bunjut Adabi mcm org salu buat sup ayam (assume jep! haha)
Tp hukumnya terus bertukar jd haram lepas bercampur ngan pork..
Equationnye camni : Halal + Haram = HARAM
Sama la mcam kes ko nih..
Cinta itu fitrah (halal), solat berjemaah itu digalakkan (halal), puasa sunat itu mulia (halal)
Namun kapel itu ditegah (haram)
So pandai2 lah lu pike sendiri der..

Eh, betulke kapel tu haram?
Ad dalil ke derr?
Ko jangan cakap kosong jep..
Da banyak org nasihat aq tp hampeh..
Satu dalil pon x taw..
Tah2 ko pon same!

Dalil?
Hamboi, nak dalil2 bagai..
Hahahh..
Ok, dont worry, ada bro.. 
Kalau x de dalil sme la mcm aq mengada-adakan hukum..
Nih dalil2 nya;

Menundukkan pandangan
          Allah dalam firman-NYA; 
          Katakanlah kepada laki-laki yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya.(an-Nuur: 30)
          Katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya.(an-Nuur: 31)

Menutup Aurat

          ALLAH berfirman dan jangan lah mereka mennampakkan perhiasannya, kecuali yang biasa nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka melabuhkan kain tudung ke dadanya. (an-Nuur: 31)

Adanya pembatas antara lelaki dengan wanita 

          Sebagaimana firman-NYA; Dan apabila kalian meminta sesuatu kepada mereka (para wanita) maka minta lah dari balik hijab. (al-Ahzaab: 53)

Tidak berdua-duaan Di Antara Lelaki Dan Perempuan
          
          Dari Ibnu Abbas r.a. berkata: Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda: Janganlah seorang lelaki berdua-duaan (khalwat) dengan wanita kecuali bersama mahramnya. (Hadis Riwayat Bukhari & Muslim)

Tidak Melunakkan Ucapan (Percakapan)

          Berkata Imam Ibnu Kathir; Ini adalah beberapa etika yang diperintahkan oleh ALLAH kepada para isteri Rasulullah SAW serta kepada para wanita mukminah lainnya, iaitu hendaklah dia kalau berbicara dengan orang lain tanpa suara merdu, dalam pengertian janganlah seorang wanita berbicara dengan orang lain sebagaimana dia
berbicara dengan suaminya. (Tafsir Ibnu Kathir 3/350)

Tidak Menyentuh Kaum Berlawanan Jenis

          Dari Maqil bin Yasar r.a. berkata; Seandainya kepala seseorang ditusuk dengan jarum besi itu masih lebih baik daripada menyentuh kaum wanita yang tidak halal baginnya. (Hadis Hasan Riwayat Thabrani dalam Mujam Kabir)
Aq harap dalil2 ni lebih dri cukup utk support nasihat2 yg aq bg td.
Agak2 boleh ke kte fulfill sume dalil kat atas tu mse kte berkapel?
Jeng3.. Mcm x jep..
Aq sama mcm ko.. 
Lelaki yg nak mencintai dan dicintai..
Aq menegur ko ni bukan nk bajet baik.
In fact, aq nk ko pon tegur aq kalau aq terlanjur berkapel nanti.. 
Nauzubillah..
Tp sebenarnya kte boleh kapel dalam Islam..

Woii, ko ni mcam ke***g!
Td kte HARAM, skrg kte BOLEH?
Mne stu ni bro?

Hahaha..
Sje nak test ko..
Aq belum habis ckap lg sbnarnya..
Boleh jep berkapel..
Tp lepas NIKAH..
Ad beran??
Pasni aq nk bgtau ko pasal nikah khitbah lak..
Atok nenek aq panggil nikah khitbah ni sbg nikah gantung..
Nak tau x??
Nak2!
Mcam nice jep!
Cpat ah bgtau aq..
Boleh..
Tp bukan skrg..
Hah, tungguuuuuuuuuuuuuuu.. 
=)



Sunday, 22 January 2012

Sahabat

Sahabat,
Kau dan aku seakan sama,
Masih rapuh dalam menongkah arus,
Masih kabur dalam menterjemah alam,
Masih naïf dalam mencorak kehidupan.

Perjalanan kita baru bermula,
Liku dan ranjaunya tidak terduga,
Cedera dan luka satu kepastian,
Sendu dan tangis tidak dapat dipisahkan.



Sahabat,
Tatkala kau dan aku berjalan bersama,
Seringkali kita berbeza rasa,
Namun kita takut untuk mengalah,
Dek ego yang menjadi pengantara.

Tatkala ego bermaharajalela,
Sang iblis akan bersorak ria,
Habis hilang rasanya manis madu,
Habis pudar serinya  warna pelangi.



Sahabat,
Tuhan itu Al-Adl’ ,
Maha adil dalam setiap rancangan,
Tuhan itu Ar-Rahim,
Maha pengasih akan setiap hamba.

Sehasta kita mendekati-Nya,
Sedepa Dia mendekati kita,
Berjalan kita untuk mendekati-Nya,
Maka berlarilah Dia untuk mendekati kita.



Sahabat,
Usahlah dikau terlalu bimbang,
Liku dan ranjau pasti dapat dilepasi jua,
Cedera dan luka pasti beransur sembuh akhirnya,
Sendu dan tangis pasti jua berganti ceria.

Namun mengapa setelah itu segalanya berubah?
Solat seakan beban untuk ditunaikan,
Rintihan doa tidak lagi kedengaran,
Ibadah sunat seakan asing untuk dikerjakan,
Taubatan nasuha terus hilang dari kamus kehidupan.



Sahabat,
Selagi kita belum disembahyangkan,
Perbetulkanlah segala yang salah,
Selagi kita belum dikafan dan dikebumikan,
Hindarilah segala yang mazmumah.

Kehidupan di dunia ibarat seorang perantau,
Meneroka setiap denai mendaki setiap puncak,
Hanya singgah sebentar mengumpul bekalan,
Destinasi hakiki hanyalah jannah yang abadi.


Monday, 24 October 2011

Ku Pohon Cintaku Dikunci Rapi

Cinta..
Dikau itu fitrahnya suci..
Sesuci embunan pagi..
Seputih turunan salji ..


Cinta..
Syukran Ya Ilahi..
Sesungguhnya kurniaanMu ini ibarat pelangi..
Mewarnai segenap hidupan duniawi..


Cinta..
Andai manusia itu bijak pekerti..
Pastinya dikau tidak sesekali dinodai..
Tentunya dikau aman di lubuk sanubari ..


Cinta..
Kenapa dikau selalu disalaherti?
Dituduh,dihina..sering dicaci..
Tatkala manusia terlajur diri..


Cinta..
Usah dikau bersedih hati..
Dikala manusia menunjuk benci..
Bukan salahmu sekali-kali..


Cinta..
Dikau sebenarnya penyeri..
Buat kami khalifah di bumi..
Juga buat anak cucu kami..


Cinta..
Hapuslah air matamu di pipi..
Imbaulah kembali indahnya memori..
Disaat dikau penyatu kasih yang murni..






Cinta..
Adakah dikau masih ingati?
Saat Adam dan Hawa menyemai kasih syurgawi..
Bukankah terbukti dikau penyatu dua hati?


Cinta..
Zaman ini banyak sekali tragedi..
Menarik dikau ke lembah penuh misteri..
Habislah dikau andai manusia hilang pedoman diri..


Cinta..
Zaman ini dikau tidak lagi selalu dijunjung tinggi..
Namamu hanya menjadi zikir pemuda pemudi..
Peroleh kepuasan penuhi nafsu meninggi..


Cinta..
Ingin sekali aku bersimpati..
Namun aku sendiri serupa insani..
Mungkin dikau mangsaku sejurus ini..














Cinta..
Percayalah,andai aku miliki iman di hati..
Dikau tidak sesekali akan aku sakiti..
Kerna dikau hanya halal buat insan bernama isteri..


Cinta..
Aku ini seorang lelaki..
Miliki gelojak nafsu juga naluri..
Semoga dikau tidak membawaku ke jalan mati..


Cinta..
Aku ingin miliki seorang suri..
Kalau bisa,seanggun bidadari..
Namun semuanya dalam lukisan rezeki..


Cinta..
Andai suatu hari aku akan dicintai..
Andai suatu masa aku akan mencintai..
Sudilah engkau terbit menemani jiwa kami..


Cinta..
Buat masa ini..
Aku ingin sekali kau dikunci rapi..
Kerna kini aku  ingin menimba ilmu Ilahi..






Cinta..
Sabarlah dikau buat sementara ini..
Tatkala sudah tiba masanya nanti..
Datanglah kembali menghiasi bahtera kasih abadi..












iPhone 4S VS Samsung Galaxy S2 ??





The iPhone 4S is exactly what it sounds like -- a slight upgrade to the iPhone 4 with a beefed-up processor and a spangly new camera. We were disappointed with the lack of a new design, especially as the smart phone competition is hotter than ever. Let's see how Apple's new gadget compares to its greatest rival.
The Samsung Galaxy S2 is one of the finest blowers ever crafted by human hands (assuming that it was crafted by humans, and not sent down by a hyper-advanced race of alien technophiles), and blew our socks clean off our feet when we gave it the review treatment.
So which is better? Let's get these phones oiled up and into the wrestling ring.

Design

The Galaxy S2 is a hot slab of tech and no mistake. It measures an atom-slicing 8.49mm thick and it weighs just 116g, which -- when you consider all the gadgetry packed inside its shell -- is completely baffling, but very impressive.
The chassis itself looks the business too. It's a glossy black rectangle like all other smart phones, but the back has a textured finish, and an indent that makes it feel very slim in your hand.
Our only complaint (and it's a complaint we've heard from others) is that the plastic casing feels a bit... plasticky. We suspect that's an unfortunate by-product of making the S2 so light, but nevertheless this oil-based blower doesn't feel as luxurious to hold as some metal mobiles.
That's not a complaint you could level at the iPhone 4S however, whose heavenly glass front and back are complemented by a ludicrously classy metal frame around the edges. It's not as thin as the Galaxy S2, measuring 9.3mm, but it's still a very slim phone, so we'll let that millimetre slide. It's a shade heavier too at 140g, but we think it's worth it for the cold, industrial metal styling.
In previous head-to-head comparisons, despite being the best-looking phone around, the iPhone 4 never won in the design stakes because of its enormous flaw -- the fact that the iPhone 4 drops signal like a pirate dropping anchor if you hold it in your hands, due to a rubbish antenna.
Apple is confident it's fixed the antenna issues with the iPhone 4S -- there's a new wireless system that enables the phone to switch between two different antennas to improve call quality, and makes the 4S capable of faster downloads.
So has Apple fixed the antenna issues? We can't know for sure until we give the iPhone 4S the review treatment. So this one is a tie for now.
Design winner: Draw

Camera

The Galaxy S2 packs a great camera, and in our review we were impressed by the high quality images it was able to snap, as well as with the actual camera software itself, which is jam-packed with scene modes and such.
The sensor itself is an 8-megapixel job, capable of capturing 1080p video footage. Impressive stuff indeed.
The iPhone 4 had a mere 5-megapixel camera, but the 4S ups those stakes with an 8-megapixel snapper, also capable of snagging 1080p video footage.
Despite its lower resolution, the iPhone 4 takes incredibly sharp and colourful photos, and Apple has gone nuts with the tinkering this time around, packing a CMOS sensor, face detection, backside illumination (giggle) and improved white balance. The actual process of taking a photo looks to be pacy too -- Apple reckons taking shots takes 1.1 seconds, with the second photo following just 0.5 seconds later.
While the S2 has a great camera, the iPhone 4S looks to make the best even better, and with the camera software being deliciously simple to use, we reckon the iPhone 4S will edge the S2 when it comes to the fine art of taking photos. But we haven't tested it yet, so for now we're cautiously calling it a draw.
Camera winner: Draw

Software

Forget boring hardware -- software is the category that separates the legends from the amateurs. Just look at phones like the Nokia N8, which was a hardware powerhouse, but tragically let down by its annoying, unintuitive operating system.
The Galaxy S2 is running Android, Google's mobile operating system. Android is amazing, putting an astonishing amount of power in the hand of the user, letting you tinker remorselessly with your gadgets until they can fill out your tax return, walk your dog and make popcorn. Or they might just break.
Android's not perfect though. It feels quite geeky, and you'll find yourself getting lost within complicated menu systems. Widgets can complicate or overwhelm your home screen, and the app offering is quite poor because there's no approval process. As a result the Android Market is rammed with rubbish apps, and it can be hard to find the few that are worth bothering with.
We think that unless you're the kind of person who loves getting a bit mad scientist on your kit, you'll probably prefer Apple's iOS 5. It's incredibly simple to use, with apps arranged in grids of 12 across multiple screens, and navigating through the phone's menus is blissfully easy.
There are some decent additions in this version of iOS too, such as a better notifications system and iMessage, a free messaging app for Apple users.
Apple may throw down some mean restrictions when it comes to apps, but the flipside of that is that the App Store for iOS devices is filled with much better bits of software, and it's easy to find cool new games and tools too, thanks to the App Store's pleasing layout.
That's not all though -- the iPhone 4S has a secret weapon, in the form of Siri.
Siri is a voice control feature that lets you bark instructions at your mobile. Everything we've seen of Siri so far has been impressive, with the AI assistant appearing to be quite sophisticated. If you ask it, "What's £50 in dollars?" for example, it'll do the conversion for you, and display a helpful tile of information.
Android has its own voice-control apps, but so far no company has ever given us the kind of sci-fi voice control over our tech we dream of. If Apple can take us there, we'll be happier than a dog with two sausages.
Software winner: iPhone 4S

Screen

Deciding which of these two mobiles packs a better screen is really tough, because they're both incredibly good, but in different respects. The Galaxy S2's 4.3-inch Super AMOLED Plus display is one of the brightest things we've ever seen, and will fire colours into your eyes like a Sherman tank loaded with paint.
That might not sound pleasant, but it is. We could stare at this massive screen all day, watching adoringly as our retinas sizzle away to nothing. Photos and hi-def movies look ace on this display, and possessing it will make you look just as glorious by proxy. Probably.
The iPhone 4S may have a considerably smaller 3.5-inch screen, but Apple's signature retina display boasts an astonishingly high resolution. While the S2 manages with a 480x800-pixel resolution, the iPhone 4 squeezes a stonking 640x960 pixels on to its smaller panel, making everything on-screen look razor sharp. Even if you squint, you'll be hard pressed to see the individual pixels here. Glorious.
But it's the same screen you'll find on the iPhone 4, and we were hoping for something a little bigger from Apple this time around. For that reason, we're throwing this one Samsung's way.
Screen winner: Samsung Galaxy S2

Conclusion

Alright, time to call a winner -- when we compared the iPhone 4 to the Samsung Galaxy S2, we found them to be equally desirable, with no clear winner. But with an ungraded processor, better camera and some new software, the iPhone 4S just edges it.
Winner: Apple iPhone 4S. But...
We reckon that for most people, the iPhone 4S is the better mobile. But Apple and Android fans alike should know that we're expecting Samsung to launch a brand-new mobile called the Nexus Prime in the very near future, which is rumoured to pack a 4.6-inch screen and an iPhone-trouncing display resolution of 720x1,184 pixels.
Moreover, the Nexus Prime will be the next Android flagship mobile, and is expected to come running Ice Cream Sandwich, the latest version of Android. So while Apple is on top for now, the fact that the iPhone 4S is a relatively minor upgrade means it could be overthrown before long. Stay tuned, gadgeteers.